"The New Learning Culture school model (NLC model) can be used as a template for alternative schools based on self-directed and hands-on learning (...) Rebeca and Mauricio Wild spearheaded this school model. (...) Carmen Gamper is adapting this school model to the needs of the educators and families in the United States. She calls her personal development of the model the New Learning Culture Model". Furthermore, she offers consulting services and will soon be offering an online course.
Hands-on materials in our home / Materials pràctics que hi ha per casa |
Avui vull compartir amb vosaltres aquest article: http://learningcompanion.wordpress.com/2012/07/01/the-new-learning-culture-school-model/. Parla (de fet, defineix a la perfecció) la meua escola ideal. Com voreu, es tracta d'un model prou simple, factible i de sentit comú, però prou difícil de trobar. Aquestes són les idees que trobe més fonamentals:
El model d'escola de la Nova Cultura d'Aprenentatge
va dirigit a escoles alternatives la base
de les quals és un aprenentatge autodirigit i pràctic/vivencial. Rebeca i Mauricio Wild van
encapçalar aquest model d'escola. Carmen Gamper està adaptant-ho a les
necessitats dels educadors i les famílies als Estats Units. Ella anomena al seu
model de desenvolupament personal, el Model de la Nova Cultura d'Aprenentatge.
One of our reading nooks / Un dels nostres raconets de lectura |
Els materials vivencials es presenten en entorns
preparats i estructurats que evolucionen d'acord amb les necessitats dels xiquets/tes,
els quals, malgrat pertànyer a diferents nivells escolars, comparteixen
aquestos ambients. Depenent de la grandària de l’edifici, hi haurà una
habitació o racó de matemàtiques, llengua, llengües estrangeres, història,
geografia, ciències, arts i artesanies, música, imaginació i joc amb blocs,
escenari de teatre, taller de fusteria, cuina completa, àrees d'alimentació,
així com les àrees a l'aire lliure per a l'observació, el joc, la lliure
circulació i molt més. Cadascun d’aquestos espais proporciona una gran varietat
de materials pràctics desenvolupats per educadors com Montessori, Seguin,
Nikitin, Steiner, Freinet, i molts altres, incloent nous materials
desenvolupats pels pares. A més, els xiquets/tes troben a l’abast eines de la
vida quotidiana, jocs, joguines, articles d'art, objectes i elements naturals,
com ara jardins, sorra, fang, aigua, etc.
Tota l'escola està estructurada per complir
amb les necessitats reals del xiquet/a per l'exploració segura, els límits
saludables, moviment, joc, l'aprenentatge pràctic o l’intel·lectual, la
comunicació, la intemporalitat, la seguretat emocional, alliberament de la
tensió, i el temps amb la naturalesa.
Com que els xiquets/es són qui determinen el
seu propi procés d'aprenentatge actiu, aquestes escoles solen prescindir d'un
pla d'estudis preestablert. Els xiquets/tes tenen una carpeta amb una llista de
tots els continguts i habilitats requerides pel curriculum. Cada vegada que
arriben a dominar un tema, el marquen a la seua llista d’objectius. No hi ha
proves involuntàries, ni comparacions.
Thanks for your comments
Gràcies pels vostres comentaris
No comments:
Post a Comment